Hürmüz Boğazı’nda günlük ticari gemi geçişi savaş sonrası en yüksek seviyeyi gördü
Hürmüz Boğazı’nda dün 70 ticari gemiyle 28 Şubat’tan sonraki en yüksek günlük gemi geçişi kaydedildi.

Hürmüz Boğazı’nda dün 70 ticari gemiyle 28 Şubat’tan sonraki en yüksek günlük gemi geçişi kaydedildi.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →ABD ve İran arasında sağlanan mutabakat sonrası Hürmüz Boğazı'nda ticari gemi geçişleri son 5 günde savaş öncesi seviyenin yüzde 25'ine ulaşırken özellikle ham petrol ve petrol ürünleri akışında belirgin artış görüldü.

Umman, tüm gemiler için Hürmüz Boğazı'nda geçici bir deniz koridoru kullanım seçeneği üzerine Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile koordinasyon sağladıklarını açıkladı.
ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan geçememesinin İran ile imzalanan mutabakat zaptının ihlali anlamına geleceğini ve buna karşılık vereceklerini belirtti.

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, Hürmüz Boğazı'nın uluslararası sular kapsamında olduğunu ve hiçbir devletin buradan geçişler için ücret talep edemeyeceğini savunarak bu durumun "hiçbir zaman bir anlaşmanın kabul edilebilir koşulu" olmayacağını vurguladı.
Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı ile 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu (ÇOK AŞ) arasında imzalanan protokol kapsamında, Çanakkale Boğazı'ndaki tarihi savaş batıkları koruma altına alma çalışması başlatıldı.

ABD'nin ticari ham petrol stokları, geçen hafta önceki haftaya göre yaklaşık 6 milyon 100 bin varil azaldı.
