Türkiye'nin bölgesel enerji güvenliğindeki stratejik rolü güçleniyor
Türkiye, enerji arz güvenliğinde bölgesel merkez olma hedefi doğrultusunda Avrupa ve Balkanlar'a uzanan stratejik konumunu güçlendirirken enerji piyasalarındaki tecrübesi ve gelişen altyapısıyla dikkati çekiyor.
Türkiye, enerji arz güvenliğinde bölgesel merkez olma hedefi doğrultusunda Avrupa ve Balkanlar'a uzanan stratejik konumunu güçlendirirken enerji piyasalarındaki tecrübesi ve gelişen altyapısıyla dikkati çekiyor.
Benzer Haberler
Tümünü Gör →Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Demircan "Türkiye, özellikle AB ülkeleri için enerjide kaynak çeşitlendirmesi açısından iyi bir konumdadır; boru hattı ve diğer bağlantı projeleri için Avrupa ülkelerine önemli avantajlar sunmaktadır" dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümünde yenilenebilir enerjiden altyapıya ve nükleere birçok alanda 2035'e kadar büyük çaplı yatırım hedefleri bulunduğunu belirtti.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının yönlendirmesiyle Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) yaz aylarında artan klima kullanımına yönelik "#24DereceİleMümkün" farkındalık çalışmasını başlatıyor.

Bayraktar, Türkiye'nin temiz enerji dönüşümü ve iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında 3 temel konuya odaklandığını belirterek, bunları enerji arz güvenliği, enerji bağımsızlığı ve 2050'lerin başına kadar karbon nötr ekonomi hedefi olarak sıraladı.
Bakan Bayraktar, "Dirençli bir gelecek, daha temiz, daha çeşitli, yüksek düzeyde birbirine bağlı ve güvenli enerji sistemlerine dayanmaktadır. Türkiye, ortak geleceğimize liderlik etmeye, işbirliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazırdır." dedi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Tancan, MTA Genel Müdürlüğü'nün güncellediği Türkiye Diri Fay Haritası 2026'nın madencilik, petrol ve doğal gaz ile jeotermal enerji yatırımlarına stratejik rehber olacağını bildirdi.
